Translate

17 Eylül 2012 Pazartesi

TAM BUĞDAY UNUNDAN PEYNİRLİ POĞAÇA




TAM BUĞDAY UNUNDAN PEYNİRLİ POĞAÇA

Malzemeler:

130 gr. Tereyağı(oda ısısında yumuşamış)
1 su bardağı yoğurt
1/2 çay bardağı sıvıyağı
1 tatlı kaşığı tuz
1 paket kabartma tozu
4-5 su bardağı  tam buğday unu
1 adet yumurta sarısı


Yapılışı:

Tereyağı, yoğurt, sıvıyağı, tuz ve kabartma tozunu karıştırın.  Unu eleyin. Uygun kıvama gelinceye kadar karışıma yavaşça un ekleyin.   Hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar kopartın. Önce elinizle yuvarlayın, sonra iki avucunuzun arasında bastırarak hamuru yassılaştırın. Ortasına istediğiniz çeşit peyniri rendeleyerek, ufalayarak koyabilirsiniz. Ben tulum, beyaz ve kaşar koydum. *
Daha sonra hamuru kapatıp avuç içimizde yuvarlayıp top şekline getirin.
Kapattığımız kısım alta gelecek şekilde yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine dizin. Üzerlerine fırçayla yumurta sarısı sürün ve susam, haşhaş ne istiyorsanız serpin. Önceden ısıtılmış 180 derece fırında üstü kızarana kadar pişirin.

*Kahvaltıdan artan, şekilleri bozulmuş peynirlerinizi börek, kiş, poğaçalarınızda kullanmak üzere bir buzdolabı poşetine koyup kullanacağınız zamana kadar derin dondurucuda saklayabilirsiniz.





1 yorum:

  1. http://pinarintarifdefteri.blogspot.com.tr/ canım ellerine sağlık...sayfanı bugun kesfettım..sayfama ekledim..takıbe alıyorum senı...bende sayfama beklerım...sevgılerımı bırakıyorum...

    YanıtlaSil