Translate

14 Eylül 2012 Cuma

KIŞ HAZIRLIKLARI-3 ACILI EZME SOS






Bu tarif acı severler için. Tabii acının yakma derecesi sizin elinizde. Biz yanmayı severiz diyenlerdenseniz tüm biberleri acı kullanabilirsiniz. Orta acı için köy biberi ya da dolmalık biberlerle karıştırabilirsiniz. Ben bahçemde yetişen üç çeşit biber kullandım. Acı süs biberleri, sivri biber ve köy biberi. Tarif Hergün Bir Ev Yemeği menüsü grubundan Fethiye Hn.’a ait. Bahçemdeki o kadar acı biberle ne yapacağım diye düşünürken Fethiye Hn.’ın bu tarifi karşıma çıkınca tamam işte dedim aradığım tarif bu. Ertesi gün yapmaya koyuldum. Sonuç; şu an buzdolabında beklemedeler, ama bizim gibi her yemeğin yanında acı severlerdenseniz durmayın işe koyulun derim. Tarifi ben yaptığım şekliyle sunuyorum.
 
Malzemeler:
1 kg. istediğiniz çeşit biber
1 kg. Çanakkale yumurta domates
Yarım çay bardağı sirke
1 demet maydanoz
3 baş sarımsak
1 tatlı kaşığı tuz
5 yemek kaşığı zeytinyağı

Tüm malzemeleri robotton geçirelim, sterilize ettiğimiz kavanozlara doldurup, üzerine ekstra zeytinyağı döküp  buzdolabında 10 gün bekletelim.

Teşekkürler Fethiye Hn.







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder