Translate

30 Ağustos 2012 Perşembe

BEYAZ PEYNİRLİ,DEREOTLU MUFFİN




Çocuklar için onların sevecekleri, yerken zorlanmayacakları(zorlamayacakları :)) tarifler bulmak başlı başına bir iş bence. 2 çocuk annesi olarak 4 senedir bu iş benim bayağı mesaimi aldı diyebilirim. Eminim tüm anneler de benimle aynı fikirdelerdir. Bebekken farklı sebze çorbaları, muhallebiler, meyve karışımları  araştır,büyüdükçe sevecekleri aynı zamanda besleyici yemek tarifleri, kurabiyeler, kekler...

Büyümekte olan iki çocukla ben bunun üzerine masterımı neredeyse tamamladım diyebilirim :)) Ve sizlerle de zaman zaman bu tariflerimi paylaşacağım. Umarım memnun kalırsınız, pardon kalırlar :)) Aynı şekilde sizlerden de gelecek tarifleri bekliyorum, yazın paylaşalım...

Öncelikle sıcağı sıcağına dün ilk defa denediğim ve çocukların çok sevdiği peynirli, dereotlu leziz mi leziz bir o kadar da besleyici , pratik tuzlu muffin tarifini sizlerle paylaşmak istiyorum.



BEYAZ PEYNİRLİ, DEREOTLU MUFFİN

Malzemeler:

2,5 su bardağı un (Ben organik tam buğday unu kullandım)
1 paket kabartma tozu
3 adet yumurta
1 su bardağı yoğurt
1/2 su bardağı sıvı yağı
tuz(arzuya bağlı)
200 gr. ufalanmış beyaz peynir
1 su bardağı ince kıyılmış maydanoz ve dereotu

Üzerine serpmek için susam, çörekotu vs.




Yapılışı:
Fırınımızı 180 derece'de ısıtalım.
3 adet yumurta, yoğurt ve sıvıyağı mikserle çrpalım. Un, kabartma tozu ve tuzu ekleyip biraz daha çırpalım.
En son olarak peyniri ve yeşillikleri ekleyip bir spatula ya da kaşık yardımıyla hamura yedirelim.

Muffin kalıplarını bitkisel katı yağ ile yağlayalım.(Ben Becel kullandım.) Karışımdan yaklaşık 1,5 yemek kaşığı kaarını kalıplara dökelim. Üzerine susam vs. döküp tepsimizi fırına atalım.

Üzerleri kızarıp , kabarınca muffinlerimizi fırından alalım. (Aynı kek gibi kürdan ile kontrol edebiliriz)

İyice soğuduktan sonra kalıplardan çıkartabiliriz. Bu tariften yaklaşık 15 adet muffin elde ediyoruz.

Hem küçüklere hem büyüklere afiyet olsun :))






5 yorum:

  1. yaptim ve harika oldu. cok sagol burcu

    YanıtlaSil
  2. Yaptığım en güzel ve lezzetli tarif teşekkür ederim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Afiyet olsun. Benim de severek yaptigim tariflerden biri.

      Sil
  3. merhaba burcu hnm blogunuzu yeni buldum tesadüfen bende çok severim dereotlu peynirli muffini elinize sağlık harika olmuş sizden ricam tariflerinizi fotolarla aşamalı yayınlarmısınız lütfennn tşklr sevgiler

    YanıtlaSil