Translate

1 Ekim 2012 Pazartesi

10 SEBZELİ ÇİN BÖREĞİ






Uzun zamandır hep aklımda olan ama bir türlü yapamadığım bir börek çeşidi olan Çin böreğini(Chinese Rolls/Spring Rolls) en sonunda yapabildim.

Çin böreğinin en büyük özelliği içinde mümkün olduğunca fazla sebze çeşidi olması. Yani ne kadar fazla çeşit, o kadar fazla lezzet... Pazar alışverişini de yeni yaptığım için evde oldukça fazla sebze çeşidi vardı. Neler koymadım ki içine, patlıcan, kabak, havuç, lahana, mantar, bezelye, renkli biberler... Ne ararsan var. Hepsini bir güzel itinayla küçük küçük  küp şeklinde kestim,  vok tavada çeşitli baharatlarla soteledim. Bütün sebzelerin o güzel tadı, kokusu birbirine karıştı. Eve yayılan kokuyu tahmin edersiniz :)) Yufkacıdan da taze yufkaları aldım, böreklerimi özenle sardım.
Bir kısmını akşam kızarttık yedik, bir kısmını da buzluğa attım. Bakalım kime yapılacaklar :))



İşte tarifim;

10 SEBZELİ ÇİN BÖREĞİ

Malzemeler:
3 adet yufka
1 adet orta boy kabak
1 adet orta boy patlıcan
1 adet orta boy havuç
1/2 'şer adet sarı ve kırmızı dolmalık biberler(Acı seviyorsanız kırmızı Meksika Biberlerinden de koyabilirsiniz)
4 yemek kaşığı ince doğranmış beyaz lahana
4-5 adet mantar (Her çeşit olabilir ben kestane mantarı kullandım.)
2 tutam soya filizi
1 orta boy kuru soğan
2 diş sarımsak
2 yemek kaşığı tane mısır(dondurulmuş veya konserve)
2 yemek kaşığı bezelye
3-4 dal taze kişniş
1 yemek kaşığı taze zencefil(Yoksa yarım tatlı kaşığı toz da olabilir)
1 tatlı kaşığı köri
2 yemek kaşığı soya sosu
3 yemek kaşığı kaşar peyniri rendesi
Karabiber, tuz
1 adet yumurta akı

Pane için
Galeta unu
2 adet çırpılmış yumurta

Kızartmak için sıvıyağı


Yapılışı:

Bütün sebzeleri  küp şeklinde doğrayın.

Vok tavada önce soğan ve sarımsağı çok fazla rengini değiştirmeden soteleyin, sonra havuçları ilave edip beraber sotelemeye devam edin. Diğer tüm sebzeleri de ilave ederek sebzeler yumuşayıncaya kadar işleme devam edin.
Sebzeler yumuşamaya başlayınca soya sosu ve baharatları ilave edin. Zencefil, köri, ve tüm sebzelerin kokusunun birleşimi sonucu muhteşem bir koku yayılmaya başladı bile etrafa.

(Bu aşamada iyice sabırsızlanmaya başlıyorsunuz  böreği bir an önce sarıp, kızartıp sofraya getirebilmek için.
(İnsan herkesi kendi gibi bilirmiş ya:))
Evet sebzelerimiz hazır, ocağın altını kapatıp içine kaşar peyniri rendesi ve kıyılmış kişnişi ilave edin ve siz yufkalarla ilgilenirken börek içini soğumaya bırakın.

Yufkaları 8 eşit üçgene  bölün. Her birine 1 yemek kaşığı sebzeli iç harcından koyup kenarlarını içe doğru kapatarak rulo şeklinde sarın, ucunu yumurta akı sürüp kapatın.

Börekleri önce yumurtaya , sonra galeta ununa bulayıp kızartın.
Soya sosu, chili sos ile sunabilirsiniz.

Afiyet olsun.



2 yorum:

  1. Güzel bir börek
    faydalı,sağlıklı.sevdim ben:-)
    ellerinize sağlık.Bu arada ilk defa blogunuza geldim ve profilinizi de okudum.İlginç ve sabırlı bir ömür gördüm,başarılarınızın artarak devam etmesi dileğimdir..

    YanıtlaSil
  2. Evet içinde bir vitamin deposu barındırıyor :)) Oldukça da lezzetli, bizde büyük küçük herkes sevdi:))

    Çok doğru ;sabırlı bir insanım, çok istediğim bir şeyin imkanlarım izin verdiği müddetçe peşinden giderim :)) Yemek tutkum hep vardı,son senelerde bu tutkumla ilgili daha aktif olarak eğitim ve çalışma imkanı bulabildim. Bundan sonra bu konuda hep daha iyiye ulaşmak için elimden geleni yapacağım. Çok teşekkürler iyi dilekleriniz için. Görüşmek üzere ,sevgiler, Burcu

    YanıtlaSil