Translate

8 Ekim 2012 Pazartesi

ATIŞTIRMALIK BROKOLİ TOPLARI




Brokolinin marketlerde, pazarlardaki yerini almaya başladığından beri bizim evde de bu sebzeyle yapılan tariflerin sayısı artmaya başladı. Brokolinin faydalarından söz etmeme gerek yok sanırım artık. Büyük, küçük herkesin tüketmesi, ihmal etmemesi gereken bir sebze. Ancak çoğu kimsenin de bu sebzeden pek haz etmediğini de biliyorum. Özellikle beylerin ve çocukların. Ben de bu durumdan yola çıkarak brokoliyi daha aranılan ve tüketilen bir sebze yapmak adına türlü yöntemler denemeye devam ediyorum. Hergüne bir ev yemeği grubundan sevgili Selen Eker tarafından haberdar olduğum bir bu tarif, büyük küçük herkesin sevebileceği bir atıştırmalık. Aslında atıştırmalık dedim ama bir çok öğünde ve yemeğin yanında tüketilebilir bence. Beslenme çantalarına kolaylıkla konabilir, kahvaltı sofralarında yer alabilir. Aperatif olarak misafirlerinize sunulabilir, çay sofralarında sohbetlerinize eşlik edebilir. Hazırlaması da gerçekten çok kolay, üstelik içinde yağ olmadığı için diyet yaptığınız dönemlerde bile yanında biraz yoğurtla tüketebilirsiniz.

ATIŞTIRMALIK BROKOLİ TOPLARI

Malzemeler:

1 küçük boy brokoli (450 gr. kadar)
1,5 su bardağı rendelenmiş peynir(Ben taze kaşar ve beyaz peynir kullandım, cheddar peyniri ya da başka rendelenebilir peynirler de kullanabilirsiniz.)
3 adet yumurta
1 su bardağı ekmek kırıntısı (Ben etimekleri rondodan geçirdim)
Tuz ve karabiber

Yapılışı:
Brokolileri küçük parçalara bölelim. İki türlü pişirebilirsiniz. Buharda ya da haşlayarak. Ben haşlayarak yaptım. Kaynayan suyun içine küçük parçalara bölünmüş brokolileri atın ve suyun rengi değişene ,hafif diri kalana kadar haşlayın. Brokolileri sıcak suyun içinden alıp içi buz ve su dolu başka bir kabın içine süzgeç yardımıyla bırakıyoruz.. Bu şekilde brokolilerin hem daha fazla pişmesini , hem de rengini kaybetmesini önlüyoruz.  Bu yönteme  ‘Blanching’  deniyor.


Daha sonra tüm malzemeleri karıştırıyoruz ve elimizle şekil verip, yağlı kağıt serilmiş tepsimize diziyoruz.  Hamur kıvamında bir karışım olmuyor ancak avuç içlerimizde biraz sıkıştırarak karışımı kolaylıkla şekillendirebiliyoruz.

Daha sonra önceden ısıtılmış 190 derece fırında 25 dakika kadar pişiriyoruz.

Afiyet olsun.





2 yorum:

  1. Ben de çok sevdim, hem sağlıklı, hem yapımı kolay hem gerçekten çok lezzetli :))

    YanıtlaSil