Translate

5 Eylül 2012 Çarşamba

ÜÇ PEYNİRLİ POĞAÇA









Mis gibi kokan sıcak poğaçalar ve yanında bir fincan çay... İşte size yapması çok kolay, aynı zamanda çok lezzetli bir poğaça tarifi. Çocuklar da bayılıyor benden söylemesi.

Çok yakın bir arkadaşımın hasta olduğunu öğrendiğimde ona geçmiş olsuna giderken ne götürebilirim diye düşünürken bu poğaçayı yapmaya karar verdim. Yoğurdum, pişirdim, kutuya koydum ve götürdüm.  




Tavsiyem elinizin altında değişik renk ve ebatlarda kutular bulundurun. Misafirliğe, çaya, kahveye, geçmiş olsuna giderken evde pişireceğiniz kurabiye, poğaca, kekleri bu kutulara koyun, kurdeleyle süsleyin. Evde kendi emeğinizle hazırladığınız kurabiyeleriniz, poğaçalarınız bu şekilde çok daha özenli ve şık duruyor.

KARIŞIK PEYNİRLİ POĞAÇA

Malzemeler:
250 gr. margarin(oda sıcaklığında yumuşamış)
250 gr istediğiniz çeşit peynirler(ben tulum, parmesan ve beyaz peynir kullandım, siz sadece beyaz ya da farklı peynirler de kullanabilirsiniz.)
2 yumurta(1 tanesinin sarısını üzerine sürmek için ayıralım)
1 paket kabartma tozu
Yeteri kadar un

Yapılışı:
Tüm peynirlerimizi rendeleyelim, margarin, yumurta ile karıştıralım. Kabartma tozu ve azar azar unu ekleyelim ve yoğuralım. hamur haline getirelim.  Yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine ceviz büyüklüğünde kopardığımız hamurları yuvarlayarak yerleştirelim. Üzerine yumurta sarısı sürelim, üzerine haşhaş, ay çekirdeği serpelim.

Önceden ısıtılmış 175 derece fırında 15-20 dakika pişirelim. 










Hiç yorum yok:

Yorum Gönder