Translate

13 Eylül 2012 Perşembe

IZGARA HELLİMLİ TABULE





Tabule, besleyici, aynı zamanda lezzetli Ortadoğu, özellikle Lübnan mutfağına ait bir salata çeşidi. Aslında bizim kısıra çok benziyor malzeme ve yapılış bakımından. Bunda salça ve nar ekşisi yok. Diğer tüm malzemeler hemen hemen aynı. Ben ikisini de çok seviyorum, yazın bu salata biraz daha hafif geliyor bana, değişiklik arayanlar hemen denesin derim. İsterseniz hellim peynirsiz de yapabilirsiniz, Hellim peynirli tarif Jamie Oliver’a ait. Ben çok beğendim, yaptım, misafirlerim de bayıldı. İşte tarif;


IZGARA HELLİM PEYNİRLİ TABULE

Malzemeler:
2 su bardağı ince bulgur
1 demet maydanoz
Yarım demet taze nane yaprağı
5-6 dal taze soğan
2 orta boy domates
10 adet marul yaprağı (6-7 tanesi salatanın içine, geri kalanı bütün olarak servis tabağına konulacak)
2 yemek kaşığı dolmalık çam fıstığı
1 adet limon suyu
3 yemek kaşığı zeytinyağı
Tuz, karabiber, kimyon
İstenilen miktarda dilimlenmiş hellim peyniri

Yapılışı:
Öncelikle bulgurumuzu üzerini kapatabileceğimiz bir kaseye koyalım ve üzerini bir parmak geçecek kadar sıcak su koyup bulgurumuzu şişirelim.
Diğer taraftan maydanoz, nane yapraklarını ince ince kıyalım, taze soğanlarımızı, marul yapraklarını ince doğrayalım. Domateslerin kabuklarını soyup küp şeklinde doğrayalım. Hellimleri ızgarada pişirip kenara alalım. (Ben ızgara döküm tavada pişiriyorum) Fıstıklarımızı kavuralım.
Bulgurumuzun yumuşaklığını kontrol edip karıştıralım, biraz soğuyunca içine yeşillikleri ve domatesi ekleyelim. Zeytinyağı, limon suyu, tuz  karıştırıp salataya dökelim,diğer baharatları ekleyelim ve tekrar karıştıralım.
Servis tabağına önce bütün marulları dizelim, salatayı koyup üzerine ızgara hellim  peynirlerini dizelim. Kavrulmuş fıstıkları dökelim.


Afiyet olsun...

2 yorum:

  1. Güzel paylaşım için teşekkürler, ve faydalı bilgileriniz için...

    YanıtlaSil