Translate

18 Aralık 2011 Pazar

MERMER KEK


Bundan bir kaç sene öncesine kadar bu keki hazır karışım olmadan kendin yapacaksın deselerdi inanmazdım, etrafımda hiç kimseyi de inandıramazdım. Dr. Oetker'in kakaolu-vanilyalı kek karışımı vardır bilir misiniz? İşte ben ona bayılırdım, Londra'da ki öğrencilik hayatım boyunca kutu kutu bu kek karışımını taşıdığımı, her gelene de ısmarladığımı bilirim. Haftanın iki günü evden bu kekin kokusu eksik olmazdı. Arkadaşlarla bir araya gelir yanında da bir fincan çay ile beraber yerdik. Kalıba da gerek yok, içinden çıkıyor. Sadece yağ ve yumurta... Hala ara sıra canım çeker, o kekin kendine özgü bir tadı vardır, bağımlılık yapar :)





Ama şimdi büyüdüm :) Kendim yapabiliyorum, hem de bayağı iyi oluyor, muhteşem kabarıyor fotoğrafta gördüğünüz gibi... Bu kekin bayağı fanatiği var çevremde... Haftada bir mutlaka pişer bizim evde, ya bize ya yakınlarımdan birine... O zamanlar yapabilseymişim bunu, ah ahhh... Neyse her şeyin bir yeri ve zamanı vardır değil mi???





MERMER KEK


Malzemeler:


  • 4 adet yumurta (oda sıcaklığında)
  • 1,5 su bardağı toz şeker
  • 1 su bardağı süt
  • 1 su bardağı ayçiçek yağı
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilya
  • 2,5 su bardağı un
  • 1 çay bardağı kakao

Yapılışı:
Fırınımızı 180 dereceye ayarlayalım (turbo) . Unu ve kabartma tozunu geniş bir kaba eleyelim. 4 yumurtayı ve toz şekeri bir karıştırma kabına alıp mikserin düşük hızı ile yaklaşık 2 dakika çırpalım. Mikserin hızını artırarak 1 dakika daha çırpalım. süt, yağ ve vanilyayı da ekleyip çırpalım. Unlu karışımımızı da ekleyip iyice karıştıralım. kek kalıbımızı yağlayıp hafifçe un serpelim. karışımın yarısını kalıba dökelim. Diğer yarısına da kakaoyu eleyip iyice karıştıralım ve kakaolu hamuru da gelişigüzel üzerine dökelim. Bir çöp şiş ya da çatal yardımıyla hamurda zigzaglar çizelim. Yaklaşık 40-45 dakika pişirelim, pişip pişmediğini kürdan yardımıyla kontrol edelim. Soğuduktan sonra kalıbından çıkarıp  servis yapalım, yanında da bir bardak çayımızı unutmayalım :))



Bengal cat Totally Looks Like marble cake

Bu arada Bengal cinsi kedinin Mermer Kek ile aynı görünümde olduğunu biliyor muydunuz :)))




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder