Translate

11 Temmuz 2013 Perşembe

KIYMALI KABAK KAVURMA, FESLEĞENLİ YOĞURT İLE




Bu benim en sevdiğim yaz sebzelerinden olan kabak ile sık yaptığım yemeklerden bir tanesi. Üstelik çocuklarda bayılıyor. Hem çok hafif hem de çok besleyici.

Malzemeler:

1 kg. sakız kabak
150 gr. Kıyma
1 orta boy soğan (Küp doğranmış)
1 tatlı kaşığı domates salçası (Organik)
2 orta boy domates rendesi
3 çorba kaşığı zeytinyağı
Tuz
Karabiber


Fesleğenli yoğurt için;
1 su bardağı yoğurt
1 diş dövülmüş sarımsak
1 tatlı kaşığı ince doğranmış taze fesleğen
Tuz

Yapılışı:
Kabakların kabuklarını tırtıklı bir doğrama bıçağıyla sıyırın. Kabakları enlemesine ortadan ikiye kesip ince ince dilimleyin. Zeytinyağını tencereye dökün ve soğanları pembeleşinceye kadar kavurun. Daha sonra kıymayı ekleyip kavurmaya devam edin. Tuz ve karabiber ile tatlandırın. Doğranmış kabakları ekleyip devamlı çevirerek yaklaşık 10 dakika kadar kavurun. Salçayı ve domates suyunu ekleyin. Bir kaç dakika daha kavurun ve 1 çay bardağı su ekleyip tencerenin kapağını kapatıp kısık ateşte yaklaşık 10 dakika pişirin.

Fesleğenli Yoğurt
Yoğurdu çırpıp içine dövülmüş sarımsak ve doğranmış fesleğeni ekleyip karıştırın. Bir tutam tuz ile tatlandırın.  Küçük bir kaseye alıp üzerini minik fesleğen yapraklarıyla süsleyin.


6 yorum:

  1. Merhabalar,
    Ellerinize emeğinize sağlık. Bloğunuzu çok beğendim ve izlemeye aldım. Bana da bekliyorum. Güzel paylaşımlarda buluşmak dileğiyle. Sevgilerimi bıraktımmmm…..:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sizin de bloğunuz çok güzel, ellerinize sağlık. Ben de size geldim bu arada :)) Sevgiler :))

      Sil
  2. tarifleri özlemiştik çok leziz gözüküyor ....
    müsait bir zamanda bu yemeğin neyran versiyonunu yazacağım....

    YanıtlaSil
  3. Merhabalar Burcu hanım,
    Bloğunuzu yeni keşfettim ve çok beğendim. Ellerinize sağlık hepsi harika lezzetler.
    Sizi izlemeye aldım :)) Bana da beklerim: http://fatoscatadlar.blogspot.com/
    İzmir'den kucak dolusu sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim, sizin bloğunuzu da inceledim, çok güzel şeyler yapmışsınız, sizin de ellerinize sağlık. Sevgiler...

      Sil