Translate

21 Mart 2013 Perşembe

SAFRANLI, BEZELYELİ RİSOTTO ÇORBASI





Son günlerde  işlerimdeki yoğunluğumdan dolayı bu hafta semt pazarına gidemedim, marketten de çok fazla sebze-meyve almaya elim varmıyor açıkçası.  Havalar hala sıcak yüzünü pek göstermeye başlamadığından evde her güne bir çorba çeşidi yapılmaya devam ediyor bir taraftan. Peki bugün ne çorbası yapacaktım. Son günlerde yaptığım çorbaları düşündüm, bir de tabii ki evde kalan malzemeleri. Dedim ya fazla sebze çeşidim de kalmamış. Aaa bi baktım pirinç de yok. Ama pirinç yoksa Arboria pirincim var. (Risotto yapımında kullanılan kısa bir pirinç türü, marketlerde satılıyor) Geçen yazdan dondurduğum bezelyem var, soğanım, sarımsağım, havucum var. Hııımmm risotto yapsam yaparım aslında ama illaki de çorba olacak ya evde. Dur bakayım dedim, şöyle risotto tadında ama çorba kıvamında bir şey yapayım.  Hatta geçen safta Mısır Çarşısı’ndan aldığım safrandan da biraz katarım içine diye düşündüm.  Ve sonuçta gerçekten bundan sonra çok sık pişireceğime inandığım bir çorba çıktı ortaya. Ve adını da Safranlı, bezelyeli Risotto Çorbası koydum. Ve iste risotto corbasi tarifi.

SAFRANLI, BEZELYELİ RİSOTTO ÇORBASI

Malzemeler:

1 orta boy soğan (Küp doğranmış)
3 diş sarımsak (İnce kıyılmış)
1 orta boy havuç (Küp doğranmış)
1 su bardağı bezelye
Yarım su bardağı Arboria Pirinci (Normal pirinç de kullanabilirsiniz.)
5-6 dal kişniş (Ya da maydanoz)
1 lt, tavuk suyu
Yarım çay bardağı beyaz şarap (İsteğe bağlı)
1 tutam safran
Tuz, karabiber
Zeytinyağı

Yapılışı:
Derin bir tencerede soğanı ve havucu yumuşayana kadar kavurun Sarımsağı da ekleyip biraz daha kavurun. Pirinci ekleyip kavurmaya devam edin. Şarabı ilave edip alkolü uçurana dek biraz pişirin. Sonra sıcak tavuk suyunu , bezelyeleri ,kıyılmış kişnişi ekleyin, tuz ve karabiber ile tatlandırın. Diğer taraftan safranı 10 dakika kadar sıcak suyun içinde (Ya da tavuk suyu) bekletip çorbaya ilave edin. Bir kaç dakika daha pişirin.  Üzerine bir dal kişniş koyup servis edin.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder