Translate

19 Kasım 2012 Pazartesi

BALKABAKLI-PORTAKALLI KEK





Kışın en sevilen sebzelerinden biri oldu benim için balkabağı. Çorbası, tuzlusu, tatlısı hepsi de birbirinden lezzetli ve besleyici. Eskiden balkabağı demek sadece kabak tatlısı demekti benim için ve birçok kişi için de öyledir eminim.. Fakat yıllar geçtikçe ve benim mutfağa olan ilgim arttıkça balkabağına aslında ne kadar da haksızlık ettiğimi anladım. Hem tatlıya, hem tuzluya yakışan bir lezzet olduğunu keşfettim. Ve şimdi, hazır mevsimi de gelmişken bu sebzenin hakkını veriyorum ve her 2-3 günde bir farklı şekillerde hazırlıyorum.  Şimdi sizlere vereceğim balkabağı keki tarifi aslında biraz şundan, biraz bundan koyayım, balkabağına bu da yakışır bunu da ekleyeyim diyerek ortaya çıktı. Mutlaka deneyin, misafirlerinize, çocuklarınıza ikram edin derim.




Malzemeler:
1,5 su bardağı (3 dilim) balkabağı püresi
2 su bardağı un (elenmiş)
1 su bardağı tozşeker
1 çay kaşığı karbonat
1 çay kaşığı kabartma tozu
½ çay kaşığı tuz
½  tatlı kaşığı tarçın
3 adet yumurta (oda sıcaklığında)
100 gr. tereyağı (oda sıcaklığında yumuşamış)

3 çorba kaşığı yoğurt
2 yemek kaşığı portakal suyu
3 yemek kaşığı irice doğranmış ceviz içi

Hazırlanışı:
Kabakları irice doğrayın ve az su ile bir tencerede pişirin. Piştikten sonra rondo yada el blendırı kullanarak püre haline getirin.
Fırını 180°’ye ayarlayın. Derin bir kabın içinde yumurtaları şeker ile birlikte köpük haline gelinceye mikserle yaklaşık 3-4 dakika  çırpın. Yoğurt, portakal suyu, tereyağı ve 1 su bardağı kabak püresini de ilave edip 2-3 dakika daha çırpın. Diğer taraftan bir kaba un, karbonat ve  kabartma tozunu eleyin, tuzu ekleyip harmanlayın. Unlu karışımı kabaklı karışıma ekleyip bir spatula ile alttan üste doğru yavaşça karıştırın, cevizleri de ekleyin. Karışımı yağlanmış ve unlanmış kalıba dökün. Üzerine kalan yarım bardak kabak püresini uzunlamasına döküp, bir çöp şiş ile zig zag çizin. Önceden ısıtılmış fırında 45-50 dakika kadar pişirin. Pişip pişmediğini keke bir çöp şiş batırarak kontrol edin. Pişen keki soğuduktan sonra kalıptan çıkartıp servis edin.

Not: Keki 3-4 gün buzdolabında taze saklayabilirsiniz.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder