Translate

14 Ekim 2012 Pazar

KURUTULMUŞ DOMATES PESTOLU ROSTO SEBZE ÇORBASI




Dün o kadar yoğun bir gündü ki, sabah erkenden uyandım, Cumartesi olduğu için ailece evdeyiz tabii ki. Sabah Melissa ’nın jimnastik kursu,  öğlen arkadaşlarıyla parkta buluşma, öğleden sonra biraz bakım J, akşama da arkadaşlarla dışarıda yemek J

Bu arada da tabii ki evde yemek pişmesi gerekiyor ki aile bireyleri bu koşturmacanın arasında aç kalmasınlar, enerjileri azalmasın J Ne yapabilirim diye düşünmeye başladım.  Markete gidecek hiç vaktim yoktu, canım da hiç istemiyordu açıkçası,  zaten birazdan çocuklarda uyanacaktı. Kahvaltı edip kendimizi dışarıya atacaktık hemen. Bundan önce hemen bir şeyler hazırlamalıydı. Buzdolabının kapısını araladım.  Hafta bitmeye yakın olduğu için sebzelerimiz de azalmaya başlamıştı. Malum pazara salı günleri gidilmekte ya.  Neyse baktım iki kabak, 3 patlıcan, birkaç havuç kalmış dolapta. Kilere baktım, patatesimiz, domatesimiz var. E sarımsak olmazsa olmaz zaten. Haydi dedim bir sebze çorbası yapayım önce. Ama farklı olsun bu sefer, hani tencerede çeviririz ya önce sebzeleri, öyle yapmayayım fırına atayım dedim. Daha önce Williams-Sonoma’nın ‘Soup’ kitabında bu tarif görmüştüm, ve mutlaka denemeliyim demiştim bu tarifi kendi kendime. Ve işte bunun tam sırasıydı.  Tüm sebzeleri doğradım, genişçe bir fırın kabına attım ve  fırında pişirdim. Sonra tencereye alıp tavuk suyunu ekledim. Sonuç, her sebzenin tadının tek tek hissedildiği bir çorba. Kabağı düşününce kabak, patlıcanı düşününce patlıcan tadı alınan bir çorba. Kesinlikle deneyin derim. Hatta sebzelerim benim hafif diri kalmıştı , daha fazla pişirmek istemedim, blendırdan geçirince tam ezilmedi biraz parçalı kaldı, bu da çorbamı daha da özel hale getirdi.

Bunun yanında evde kendi kuruttuğumuz domateslerden bolca vardı. Bundan da bir kavanoz pesto yaptım. Çorbanın üzerine bir kaşık çok yakıştı. Bu kurutulmuş domatesli pesto sos ilerleyen günlerde bizim kahvaltı ve çay sofralarımızda yer alacak. Tabii aperatif  ve meze olarak  da her zaman hak ettiği ilgiyi görecektir eminim.





KURUTULMUŞ DOMATES PESTOLU ROSTO SEBZE ÇORBASI

ÇORBA İÇİN

Malzemeler:
2 adet pırasa (İki parmak genişliğinde kesilmiş)
2 adet havuç(İki parmak genişliğinde kesilmiş))
2 adet kabak(iri küp şeklinde doğranmış)
2 adet patlıcan(iri küp şeklinde doğranmış)
2 adet domates(4’e kesilmiş)
1 adet patates(İri küp şeklinde doğranmış)
3 diş sarımsak
8 su bardağı tavuk suyu veya su
2 yemek kaşığı zeytinyağı
Tuz ve karabiber
2 yemek kaşığı ince kıyılmış fesleğen
2 yemek kaşığı limon suyu

YAPILIŞI
Tüm sebzeleri fırın kabına alın. Üzerine zeytinyağı, tatlandırmak için tuz ve karabiber ve tavuk suyundan yarım su bardağı döküp sebzeleri karıştırın. Üzerini alüminyum folyo  ile kapatıp 200 derece fırında yaklaşık 25 dakika pişirin.  Daha sonra üzerinden folyoyu çıkartıp 25 dakika daha pişirin. Ancak sebzelerin yanmamasına dikkat edin.

Daha sonra rosto edilen sebzeleri bir tencereye alın. Üzerine yarım su bardağı daha tavuk suyu ekleyip blendırdan geçirin. Kalan tavuk suyunu da ekleyin. Çorbanın yoğunluğunu istediğiniz gibi biraz daha su ekleyerek kendiniz  ayarlayabilirsiniz. Bir taşım daha kaynatıp ocağın altını kapatın ve fesleğenleri ekleyin.
Servis sırasında üzerine bir tatlı  kurutulmuş domates pesto ekleyebilirsiniz.







KURUTULMUŞ DOMATES PESTO
Malzemeler:
2 diş sarımsak
2 yemek kaşığı hafifçe kavrulmuş dolmalık fıstık
3 yemek kaşığı zeytinyağı
1 su bardağı kurutulmuş domates (Ben kendi kuruttuklarımızı kullandım, sıcak suda bekletip doğradım,  siz yağın içinde konserve olanlardan da kullanabilirsiniz.)
3-4 yaprak fesleğen
Tuz, karabiber

Yapılışı:
Önce sarımsağı rondoda ezin, daha sonra geri kalan tüm malzemeleri ekleyip  ezme kıvamına gelinceye kadar makineyi çalıştırın. Gerekirse biraz daha zeytinyağı ekleyin. Hava almayan bir kaba ya da kavanoza koyup iki haftaya kadar buzdolabında saklayabilirsiniz.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder