Translate

14 Eylül 2012 Cuma

KIŞ HAZIRLIKLARI-2 MENEMEN SOS



Kış hazırlıklarımız evde halen tüm hızıyla devam ediyor. Benden başka evde bu duruma hiç kimse anlam vermiyor. Eli-kolu devamlı sebze-meyve poşetleriyle, kavanozlarla dolu eve gidip gelen bir kadın gece-gündüz mutfakta harıl harıl bir şeylerle uğraşıyor, doğruyor, pişiriyor, kavanozlara dolduruyor, o kavanozları da ters çeviriyor...
Bunu biz bayanlardan başkasının anlaması imkansız zaten. Beyler kışın, hayatım bu yemeğin içindeki domates senin yazın hazırladığın konserveden mi, bu menemenin tadı ne güzel, herhalde senin yazın hazırladığın menemen sostan demiyor:)) Çocukların zaten farkında olması imkansız.
Ama güzel telaşlar bunlar, ben bu hazırlıkları çok seviyorum, bizim evde Ağustos ayının ikinci yarısında bu telaş başlar. Annemin evindeyken de aynı durum vardı, tabii o zaman benim pek telaşlandığım söylenemezdi J



Ben bir haftadır kendimi bu işe kendimi adamış bulunmaktayım. Domates konservelerim hazır, bir de biber ve domatesten oluşan bildiğimiz menemen sostan da hazırladım.  Eminim herkesin kendine göre bir tarifi vardır. Benimki şu şekilde:

10 kg. Çanakkale yumurta domates
1 kg köy biberi
2 çorba kaşığı kaya tuzu
Yeterince sıvıyağı

Öncelikle domatesleri doğramakla işe başlıyoruz. Domateslerin kabuklarını soyuyoruz. Kabukları soymanın en kolay yöntemi şu şekilde; domateslerin taban kısmına çok derine inmeden bıçakla bir artı işareti çizelim. Diğer taraftan tencerede su kaynatalım. Bir tarafta da buzlu su hazırlayalım.  Kaynayan suya domatesleri atalım. Yaklaşık 30-45 saniye tencerede tuttuktan sonra alıp hemen buzlu suya atalım. Kabukların çok kolay soyulduğunu göreceksiniz. daha fazla tutarsanız domates pişmeye başlar bu da hem kabuklarının zor soyulmasına hem de domatesi düzgün kesememenize sebep olur.

Daha sonra kabukları soyulmuş domateslerin çekirdeklerini temizliyoruz ve concasse (küp şeklinde) doğruyoruz.

Diğer taraftan biberlerimizi ince ince doğruyoruz. Sıvıyağda biberleri kavuruyoruz, doğranmış domates ve tuzumuzu ekleyip yarım saat pişiriyoruz. Domates konservesindeki gibi kaynar haldeyken kavanozlara doldurup kapaklarını sıkıca kapatıp ters çevirip bir gün bu şekilde bekletip iyice vakumlanmasını sağlıyoruz. Daha sonra konserveleri dolabımıza ya da kilerimize yerleştiriyoruz.

Bu sosu ben kışın çorbalarıma, çeşitli yemeklere katıyorum. Tabii ki menemen yaptığımı söylememe gerek yok.

Sizlere de kolay gelsin ve şimdiden afiyet olsun.







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder