Translate

3 Eylül 2012 Pazartesi

BADEMLİ HİLAL AY KURABİYELERİ




Eminim ki hepimiz çocukluğumuzda annemizin, teyzemizin, halamızın, komşumuzun yaptığı mis kokulu, üstü pudra şekerli çeşit çeşit ay kurabiyelerinden yemişizdir. Ben hatırlıyorum da kardeşimle annemin yaptığı ay kurabiyelerinin önce  üzerindeki pudra şekeri dondurma gibi yalar, sonra hemen bitmesin diye de ufak ufak ısırırdık. Bir de ikimiz de yavaş yerdik ki diğerimiz önce bitirsin diye. Şimdi aynı şeyi benim kızım da yapıyor kardeşine. Kardeşi daha anlamıyor ama benim anladığım bir sey var ki kardeşi,  bu kurabiye ya da başka bir şeyi yavaşça yiyebilecek gibi gözükmüyor. 



Annem bu kurabiyeye portakal kabuğu, limon kabuğu rendelerdi. Ben henüz yapmadım ama en kısa zamanda deneyeceğim. Şimdilik sadece bademli olanın tarifini vereceğim.



BADEMLİ  HİLAL AY KURABİYESİ

Malzemeler:
2 su bardağı un(elenmiş)
1 paket vanilya
200 gram tereyağı (soğuk)
1/2 su bardağı pudra şekeri(elenmiş)
1 yumurta(oda sıcaklığında)
175 gr. toz badem (ben kabuksuz çiğ bademi rondodan geçirdim.) 
1 tutam tuz


Yapılışı:

Un ve tuzu bir kaba eleyelim. Daha sonra buzdolabından çıkarttığımız tereyağını küp şeklinde keselim, una ekleyelim. Un ve tereyağını birbirine yedirelim. Bunun iki yolu var. Birincisi ve en kolayı tereyağı ve unu birlikte rondoya koyup kum gibi olana dek rondoyu çalıştırmak. İkinci yol ise geniş bir yüzeyde un ve tereyağını parmak uçlarımızla karıştırmak.  Parmak uçlarımızla karıştırmayıp avuç içlerimizle yoğurursak, elimizin sıcaklığı tereyağını eritir, bu da hamurumuzun kıvamını etkileyecektir. 

Ayrı bir kapta yumurta, pudra şekeri ve vanilyayı karıştıralım. Karışımı diğer tereyağlı-unlu karışıma ekleyelim ve hamur kıvamına gelinceye kadar hafifçe yoğuralım. 
Hazırladığımız hamuru streç filme sarıp en az yarım saat buzdolabında dinlendirelim.
Daha sonra hamurdan küçük parçalar koparalım, önce yuvarlayalım sonra iki avucumuzun içinde uzatıp hilal ay şeklini verip yağlı kağıt serilmiş tepsimize dizelim.
Tüm hamuru şekillendirdikten sonra tepsileri buzdolabına koyup yarım saat daha  bekletelim. 
Önceden ısıtılmış 175 derece fırında yaklaşık 15 dakika pişirelim. Üzeri hafif kızarmaya başlar başlamaz hemen fırından alalım. Soğuduktan sonra üzerine pudra şekeri serpelim.

Afiyet olsun...






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder