Translate

14 Aralık 2011 Çarşamba

KAKAOLU CUPCAKELER


Geçtiğimiz haftalarda komşularımı ağırladım ve onlara günün sürprizi olarak bu cupcakeleri hazırladım. Artan cupcakeleri de şeffaf küçük poşetlere koyup uçlarını kurdeleyle bağladım ve giderken götürmeleri için verdim, bayıldılar, çok hoşlarına gitti :)) Maalesef fotoğraflarını çekemedim ama en yakın zamanda tekrar yapıp sizlere gösteririm. Ve işte tarif:

Malzemeler:
  • 125 gr. oda sıcaklığında yumuşamış tuzsuz tereyağı (ben her zaman Pınar'ın kullanıyorum.)
  • 275 gr. toz şeker
  • 3 adet oda sıcaklığında yumurta
  • 120 gr. un
  • 75 gr. kekun
  • 30 gr. kakao
  • 1 paket vanilya
  • 125 ml. süt
  • 1/4 çay kaşığı karbonat

Yapılışı:

Un, kekun, kakao, vanilya ve karbonatı geniş bir kaba eleyelim. daha sonra diğer malzemelerle karıştırıp mikserin önce düşük, sonra orta hızında karıştıralım.  Cupcake kalıbımıza cupcake kağıtlarımızı yerleştirelim, bir kaşık yardımıyla karışımımızı paylaştıralım. Önceden ısıtılmış 150 derece fırında pişirelim. Ara sıra pişip pişmediğini kontrol edelim. Soğuduktan sonra üzerini istediğimiz şekilde süsleyelim.

HİNT: Ben tüm keklerimi hep turboda pişiririm, daha iyi kabarıyor ısı dağılımı her tarafa eşit olduğu için.





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder